+31 6 285 422 58 info@impaqt-zorg.nl

Modulen

Welke modulen kies jij?

Tijdens onze cursussen werken we met verschillende soorten modulen, die elk bestaan uit verschillende soorten theorie en praktijk. Hierdoor hopen we passende modulen aan te kunnen bieden, voor elk wat past in hun praktijk.  

 

Module

 Feedback en teaminteractie

 Alles draait hier om feedback. Wij vinden het belangrijk dat je na deze module kennis en inzicht hebt in de methoden om feedback te kunnen geven en ontvangen. Door gebruik te maken van feedback ontstaat er inzicht in achtergronden en oorzaken van moeizame communicatie. En krijg je meer concrete ideeën over oplossingsrichtingen bij een stroef lopende communicatie. Na deze module pak jij makkelijker een intercollegiale gespreksvoering aan, door de verschillende handvaten die je in deze module hebt geleerd. 

Module

onbegrepen gedrag in de praktijk

Tijd om te reflecteren. Tijdens deze module gaan we kijken naar een bepaalde case met onbegrepen gedrag die jij in de praktijk hebt meegemaakt. We zullen bespreken wat je in zo’n situatie vooral wel en niet kunt doen en kijken naar het effect wat jouw handelen heeft gehad. Verschillende zaken komen nog aan bod: crisisontwikkelingsmodel, multidisciplinair samenwerken, benaderingswijze in de interactie met cliënten en incidentmelding.

Tijd om kennis mee te nemen in de praktijk: een training met de acteur geeft inzicht!

Module

:

persoonlijke effectiviteit

 

Heb je het gevoel dat je e-mailbox overloopt, je tijd te kort komt of dat het allemaal even teveel is? Niet gek in de samenleving van nu, waar alles snel gaat en we worden overprikkeld met vele keuzes. Wij bieden tijdens deze module de tools om rust, tijd en overzicht te kunnen krijgen voor zowel werk als privé. Volledig gericht op jouw persoonlijke effectiviteit en agenda.

 

Voor je het weet ervaar je weer rust, tijd, overzicht: zelf gecreërd.

Module

 complexe interactie met naasten

Waarschijnlijk herken je de term: ”de cliënt is nooit lastig” of ” een klacht is een gratis advies”. Toch werkt dit in de praktijk heel anders. We begrijpen dat in bepaalde situaties het lastig is om rust te bewaren bij complexe communicatie met cliënt en naasten. Met deze module hopen we inzicht te bieden bij communicatieproblemen tussen het team, de cliënt en zijn naasten. Onderwerpen die aan bod komen: 

– Gezonde en ongezonde communicatie rondom klachten

– Gespreksvaardigheden en  ezelsbruggen

– Mens achter de professional

– Grenzen bij ongezonde communicatie

Aan de hand van diverse methoden en principes kijken we naar oplossingsrichtingen in het omgaan met klachten en problemen.

Module

Succesvol vergaderen

Effectief vergaderen;  Wij helpen met praktische handreikingen om een vergadering tot een succes te maken. 

We vergaderen het liefst zo min mogelijk, het zorgen voor de cliënt staat voorop. Daar zijn we het volledig mee eens maar er is ook afstemming nodig om goede zorg te verlenen, samen met elkaar. Met deze module helpen we je aan zinvolle, effectieve en leuke overlegmomenten. Er wordt aandacht besteed aan:

– Het hoe, wat en waarom van rollen

– De agenda en notulen

– Toewerken naar resultaat met creativiteit.

Module

Gespreksvaardigheid

Hoe word jij een professionele gesprekspartner?

Gesprekken in de zorg zijn niet altijd even makkelijk. Lastige onderwerpen worden besproken zoals verleende zorg en zaken die niet goed lopen, het zorgplan, gezondheid, ethische dilemma’s en ”hoe gaan we verder”? Het voeren van zo’n gesprek kan belanden zijn en roept allerlei gevoelens op. De vraag achter de vraag is belangrijk. Door goed te weten hoe je daarmee kan omgaan, ontstaat vertrouwen en creëer je diepgang in een gesprek en contact. Met deze module helpen we jou met verschillende vaardigheden om goed te weten hoe je een gesprek in kunt gaan en wat belangrijk is om te herkennen. Ook gaan we veel oefenen, want leren doe je in de praktijk.  

Neem contact op

10 + 13 =